2 Haziran 2014 Pazartesi

Günümüzde Web Tasarım

İnternet üzerinde inceleme yapılmadan alışverişin gerçekleşmediği, ihtiyaca yönelik uygulamaların akıllı telefona yüklenmeden kullanılmadığı bir devri yaşamaktayız. Kağıt ile ilgili hemen her iletişim işlemi elektronik ortama aktarılmış durumda. Ev telefonlarımızın yerini dahi, cep telefonuna yüklü aplikasyonlar ya da kişisel bilgisayarımız üzerinden kullandığımız özel uygulamalar almaya başladı. Hatta bu uygulamalar, ciddi pazarları olduğu için yüksek rakamlar üzerinden dünyaca büyük firmalar tarafından satın alınma planları içerisinde tutuluyorlar. Büyük şirketler sürekli olarak bu alanda daha fazla ne yapabiliriz sorusunu cevaplama peşindeler.

Eskiden kurumsal anlamda yoğunluk sahibi olan web sitesi kullanımında artık bireysel kullanım da başa başnoktasına gelmiş durumda. Bir zamanlar hayalini kurduğumuz pozisyonlar artık olağan bir yaşam elemanı olarak karşımızda duruyor. İster bireysel olsun, ister kurumsal, günümüzde artık internet üzerinde bir kimliği olmayanın diğer özelliklerinin son derece ikinci planda kaldığını söyleyebiliriz. Bu gibi nedenler ve burada saymadığımız daha pek çok nedenden ötürü web tasarımı zorunluluğunu ihtiyaçların belirlediği bir enstrüman olarak giderek artan bir ihtiyaçla hayatımızda yerini almış bulunmakta. Bu alanda çalışan kişiler yazılım ve tasarım bilgileriyle herkesin rahatlıkla erişim sağlayabileceği ihtiyaca yönelik doğru cevaplar sunan siteleri üretmekteler. Kurumsal web siteleri, e-ticaret siteleri, lansman amaçlı siteler ve daha pek çoğu bu üretim faaliyetinin bir sonucu. Web tasarım çalışmaları alanında akıllı yatırımlar yapıp, gelişim gösteren kişi ya da kuruluşlar bugün artan bir ivme ile büyümelerine katkı sağlamaktalar. Web tasarım kavramının mesleksel ve işlevsel önemi bu yüzden her geçen gün katlanarak artmaktadır.

Ülkemizde de bu alanın ivmesine kapılıp çalışmalar üretme gayretinde olan ciddi bir kesim bulunmakta. Basım yoluyla bize ulaşan haber alma araçlarıyla bunların online versiyonları mukayese edildiğinde bile internetin kullanım dozundaki inanılmaz artış çarpıcı bir şekilde gözler önüne serilmekte. Bir haber alma aracının basılı olarak elimize ulaşması yerine online olarak ulaşması çok daha süratli ve zaman mekan kısıtlaması yaşatmadan gerçekleştiği için artarak tercih edilen kullanım şekli haline gelmektedir. Devletin vergi için dahi e-beyanname formatını kullanıyor olması, bu alandaki çarpıcı örneklerdendir. Kurumsal yapı bile kendisini günümüzün gelişmelerine uyarlamak zorunda hissetmekte. Web tasarımı uzmanları bu noktada bireysel ya da kurumsal kazançları üst düzeye taşımak için bir ara katman görevi görmekteler. Başarılı çalışmalar ayakta kalır ve üreticisinin portfolyosunu artırırken, olamayanlar ise yavaş yavaş farklı yapılara dönüşüm geçirip sektörden çıkıyorlar.


Günümüzde sadece kurumsal değil, bireysel web sitesi ihtiyacı da giderek artan bir ivme göstermektedir. Sosyal anlamda bilinilirliği olan kişiler, mesleki anlamda bir noktaya gelmiş olan kişiler, kamuya ulaşılabilirliği açık olması gereken insanlar, hatta sadece fikir ya da kişisel bilgi paylaşmak isteyenler bile internet siteleri kuruyor. Artık markalaşmanın en önemli adımlarından birisi sayılan web sayfası tasarımı, muhtelif kazançları da kullananı açısından beraberinde getiriyor. Online alışveriş ve pazarlama mecrası olarak da çoğu kişinin kullanımı bu alana eskiye oranla daha fazla kaymakta. Artık çoğu kurumun da bu alanda teknolojiden daha fazla ne şekilde faydalanarak çalışmalar yapabileceği ve ilerleme sağlayabileceğine yönelik departmanları ya da birimleri gelişmekte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder